2011. július 9., szombat

Niagara


Ma indultunk el a 4 napos kiruccanásunkra. A szállást még otthon elintéztem CouchSurfing keretében. A kocsibérlést szintén otthonról intéztük. Apáék kicsit féltek, mert habár a Dollar cég egy viszonylag megbízható cég, de arról a helyről ahol mi vesszük fel a kocsit csak rosszat írtak a neten. A végén fog kiderülni azt hiszem, de felvételnél nem volt semmi gond. Aki átadta a kocsit udvarias volt. Egy Ford Focus-t kaptunk, ami valamivel jobb, mint amit mi foglaltunk. Kényelmes, tágas, automata váltós.
Bence iPhone-ja végig jól mutatta az utat. Én többször is elaludtam menetközben.  A terv szerint ma mentünk volna a Maid of the Mist-re, de kicsit elhúztuk az időt, így azt holnapra halasztottuk.  Most csak sétáltunk a környéken, felmértük a terepet. Az amerikai oldalról nem látszik olyan jól a Horseshoe. De már maga az American Falls is szép.  Átsétáltunk a Three Sisters Island-re is. Itt közvetlen mellettünk folyt le a vízesés.









Ezek  után elindultunk a szállásra. A suburbsben laknak. Ahogy az utcákon mentünk le sem tagadhattuk hogy Amerikában járunk. Tisztára, mint a filmekben. A házaknak nincs kerítése. Az újság zacskóban van kidobva a kertbe. A postaládák tök jópofák, ház vagy valami más alakúak. Legtöbb helyen amerikai zászló, néhol még más díszítés is a ház előtt, bár az lehet a júli 4-ről maradt ott.  Kis kerti díszek, szobrok és gyönyörűen gondozott kertek.  Nem tudtam betelni a látvánnyal. Végig csak azt mondogattam, hogy ez kurva jó. :D Majd megérkeztünk a "mi házunkhoz". Itt is, mint a többi háznál dupla ajtó. Egy átlagos és egy üveg. A család rendes volt, egy csávóból, nőből és egy 13 éves fiúból állt. A gyerek apja Franciaországban él. Még elmentünk egy kis sétára a környéken. Ettől még inkább megbizonyosodtam, hogy itt minden olyan, mint a filmekben. Az emberek az utca túlsó oldaláról köszönnek. És nem csak egy szimpla hi. Megkérdezik hogy vannak, mi újság, és 3 mondatot biztos cserélnek egymással. Lehet, hogy álszent dolog, és nem is érdekli őket, de attól még tetszik, hogy ilyen barátságosak.
Na, de azért nem volt olyan jó ez a szállás. Anyáéknak igen, mert ők a pincében aludtak, ahol csak ők voltak egy francia ágyon. Nekem egy szobán kellett osztoznom a Bencével. Ez mondjuk oké. De egy egy személyes ágyon kellett aludnunk kettőnknek.  Szerencsére találtam egy polifont alatta. Leterítettem. Úgy volt Bence alszik rajta, de nem bírta kinyújtani a lábát, mert ott volt egy szekrény. Ha arrébb tettük volna a polifont jó lett volna, de nem akart távolabb lenni az ágytól.  Már le is kapcsoltuk a lámpát, lefeküdtünk, de akkor úgy döntöttem cseréljünk helyet, hisz én tudok a kocsiban is aludni másnap,  pedig a navigátor. :) Meg különben is engem nem az zavar, ha polifonon kell aludnom, és még a lábamat is ki tudtam nyújtani. Egy tényezővel azonban nem számoltam. A lég kondival. Hülye amcsik, mindenhol ezerrel nyomják. -.- Pont mellettem volt a nyílása a földön. Lefekvés előtt még elbarikádoztuk, de a levegő megtalálja az útját. 4:20-ig folyamatosan pakoltam magamra a ruhákat, míg nem már nem tudtam mit felvenni. Féltem, hogy felfázok, ezért felfeküdtem a Bence mellé az ágyra. Ekkor már egy farmert 3/4-edes gatya, rajta egy melegítő, zokni, 3 póló és egy pulcsi volt rajtam. Plussz egy vékony  lepedő.  Az ágyon igaz szűkös volt, de jól aludtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése