2011. július 19., kedd

Yosemite

Ma a Yosemite Nemzeti Parkot céloztuk meg. Ez körülbelül 4-5 óra kocsival, onnan, ahol mi lakunk. Menetközben megálltunk néhány helyen. Nagyon olcsó boltot találtunk, kár, hogy előtte már bevásároltunk. Azért gyümölcsöt vettünk. Volt egy 1 $-os bolt. Minden 1$ vagy kevesebb. Itt vettünk egy macskát és egy számológépet, hogy ki tudjam számolni, mennyi az az 1 $. xd
A parkba körülbelül 11 körül értünk. Én már előzőleg kinéztem az Interneten, hogy miket érdemes ennyi idő alatt megnézni, ami szép.  3 dolgot néztem ki:
- Yosemite Fall - Benne van a világ 10 legmagasabb vízesésében.
(A Niagara nincs, az nem magas, csak nagy és szép)
Két részre osztható a vízesés. Az alsó és felső részére. Nyáron néha kiszárad és nincs benne víz, de nekünk szerencsénk volt.
A parkolás egy probléma volt. Ha a világ egyik leghíresebb nemzeti parkjába megy az ember, akkor ne számítson nyugalomra és csendre. Ha pedig limitált a parkolóhelyek száma, akkor készüljön fel a vitatkozásra. xd
Véégre észrevettünk valakit, aki kiáll. Gyorsan megálltunk, hogy majd be tudjunk parkolni. Erre parkolunk be és a másik feléről is áll be egy kocsi. Na gyors szóváltás. Apa beszélt neki magyarul. Mondtuk, hogy mi álltunk ott előbb. Ő ragaszkodott a helyhez. Büdös k****. Végül mi engedtünk. Bérelt kocsival nem olyan jó buli szórakozni. Még a végén neki meg vagy kiszúrja a kereket. Anya meg még kikiabált neki a kocsiból,hogy ne csodálkozzon ha lesz egy scratch (karcolás)  a kocsiján, ha visszjönnek. xD
A vízeséshez az ingyenesen közlekedő kisbusszal mentünk. Egy rövid kis séta be az erdőbe és már meg is pillantottuk a vízesést. Nagyon szép volt. Egy pár fiatal megmártózott a patakban ami itt volt.
Bridalveil Falls

Yosemite Fall

-A Glacier Point volt a következő megálló. Innen belátni a nemzeti park nagy részét és szép kilátás nyílik a Half Dome-ra. Kanyargós út vezetett fel. Apa félt, hogy olyan lesz, mint Franciaországban a Verdon kanyonnál, de nem volt annyira szűk, tehát viszonylag simán haladtunk. Jaa és néhány helyen hóó volt. :O
A kilátás hasonló volt, mint a Verdon kanyonnál. Kis térképek segítségével be tudtad határolni, hogy mi micsoda. Lenéztünk a parkolóra, ahol a kocsink állt. Láttuk a Half Dome-t és a vízesést is, aminél jártunk. Így látszik csak igazán, hogy milyen magas.

Half Dome a háttérben

-Innen az utolsó állomásunkra mentünk ami, a Mariposa Grove.  Itt hatalmas mamutfenyők állnak. A képek nem igazán adják vissza mekkorák is. A kedvencem a California Tunnel.  Egy mamut fenyőbe egy alagút van belevésve. Nagyon klassz.
Összességében sikeres nap volt. Mindenre jutott idő, amit kinéztem. Sőt egy plussz vízesést a Bridalveil Fall-t is megnéztük. Olyan közel mentünk a vízeséshez,hogy tiszta vizek lettünk. Nem baj, hamar megszáradtunk. :)

California Tunnel

A CS-es szállásadónkkal az volt megbeszélve, hogy 8-ra érünk hozzá. Kicsit késtünk.  Az isten háta mögött lakott, egy tanyán. Amint megérkeztünk láttuk, hogy ez a szállás nem olyan, mint a többi. A csak kint bagzott, valami haverjával.  Közvetlen volt, de elég szakadt és igénytelen. Mondta, hogy holnap költözik el Kanadába, mert nincs itt pénze és egyedül ott vannak barátai, akik befogadják őt. A vőlegénye kidobta őt és ezért menni kell. Próbálja a szép oldalát nézni, hogy egy gyönyörű helyen fog ott élni, ahova rengeteg turista ellátogat.
Két szobát kaptunk meg aludni, egyikbe se volt villany. Apáék franciaágyon aludtak. A mi szobánkban egy szivacs volt a földön. Én aludtam rajta, Bence a sima földön. Illetve később kapott egy takarót, amit maga alá terített.  Semmi problémám nem lenne a szállással, ha nem lennének benne pókok.  A csak monda, hogy vannak pókok és, hogy zavar-e. Most erre mi a f@szt mondjak? A legrosszabb,hogy utána láttunk is pókot. Nagyon nagy volt. Egy óra szarakodás után a Bence megölte. De ki tudja, hány maradt még??
Az egész szoba csupa kosz volt. A földön szétdobálva a ruhák.
Amit viszont bánok, hogy az volt, hogy csinál nekünk vacsorát. De anya nem akart bunkó lenni és azt mondta, hogy nem vagyunk éhese. (mikor én éhen haltam) Szóval csak magának, meg a haverjának főzött. Finom steak-et.
Amúgy utólag láttam, hogy írt egy e-mailt amiben pontosan leírja, hogy mit csinál nekünk. Mivel ezt késve kaptuk meg, így anya nem volt benne biztos, hogy ez annyira meg volt beszélve, hogy nála eszünk. Így utólag viszont  ciki is, hogy nem ettünk ott.